خدمات واردات وندورادو

واردات

تجارت همواره به عنوان یکی از راه‌های اصلی برای کسب سود در تمام جوامع مطرح بوده است. صادرات و واردات دو بال اصلی تجارت را تشکیل می‌دهند که انجام هر کدام از آنها در کشورمان مستلزم طی کردن فرایندهای خاص خود است.

تجار، بازرگانان و شرکت‌های مختلف با استفاده از توان و پتانسیلی که در اختیار دارند برای واردات کالا اقدام می‌کنند و در ادامه آن را در کشور عرضه می‌کنند. این کار شاید در ظاهر کار آسانی به نظر برسد، اما در عمل نیاز به تیم پشتیبانی و چارت سازمانی دقیق و منظم دارد.

بنا بر اظهارات رئیس کل گمرک ایران در پنج ماه نخست سال 1399 مجموع تجارت خارجی کشور معادل ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثبت شده است. از این رقم سهم واردات ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رقم خورده است.

شناسایی محصول مورد نیاز وارداتی

تجارت، واردات و صادرات کالا یکی از راه‌های تامین درآمد در کشورهای جهان است. واردات که معادل لاتین آن IMPORT است در واقع به معنی ورود کالا می باشد که البته تنها کالا مدنظر نبوده و در زمینه خدمت نیز این واژه به کار می رود. واردات یعنی یک کالا از یک کشور مشخص به قلمرو گمرکی مشخصی در یک کشور دیگر وارد شود. بابت این عمل نیاز به تبادل ارز بین کشور مبدأ و کشور مقصد و البته کشور ثالث نیز وجود داشته که به زبان ساده ارز بین فروشنده و خریدار تبادل می شود.

مجوزهای صادرات و واردات

کاغذ بازی های اداری یکی از بزرگترین معضلات تجار و متقاضیان واردات کالا محسوب می شود.

کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی جهت انجام تشریفات گمرکی اعم از واردات و صادرات قطعی یا موقت نسبت به نوع کالا نیاز به اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه دارند.

برای شروع باید آزاد یا ممنوع بودن واردات کالا را با استفاده از HS code کالابررسی کرد.

اعتبار سنجی شرکت های مبدا واردات

متقاضیان واردات کالا در اغلب موارد در مورد 2 موضوع نگرانی  دارند و سوآلاتی مطرح میکنند

موضوع اول: اعتبار شرکت تامین کننده ی محصول است
موضوع دوم: اطمینان از کیفیت محصولات خریداری شده

نگرانی بابت کلاهبردار نبودن شرکت فروشنده و همچنین تطابق کیفیت محصول خریداری شده با خصوصیات مطرح شده از طرف خریدار کالا همواره وجود داشته و موضوعاتی چالش برانگیز در امر واردات محسوب میشود.

ترخیص کالا و انبارداری

یكی از مهمترین دغدغه های بازرگانان، ترخیص سریع و بدون دردسر كالاهایشان از گمرك می باشد.

ترخیص كالا در ایران به معنی آماده سازی و ارائه مستندات قانونی از جمله مجوزات لازم جهت ترخیص كالا از گمرک می باشد.

حمل و نقل بین المللی کالا

تجارت کالا در بین کشور ها و ملت های مختلف قدمتی به طول تاریخ دارد.

تجارت به هر صورتی که باشد، بی‌نیاز از حمل‌ونقل نیست و تمامی افرادی که قصد واردات یا صادرات کالا را دارند بدنبال دریافت خدماتی متمایز و قابل اطمینان در حوزه ی حمل و نقل بین المللی کالا هستند. حمل‌ونقل کالا نیازمند رعایت برخی الزامات بوده که بدون توجه به آنها نمی‌توان برای صادرات و واردات اقدام کرد.

خدمات حمل و نقل داخلی ( DOOR TO DOOR)

واردات، صادرات و تجارت بین المللی یکی از جذاب ترین حوزه های فعالیت های اقتصادی است. اما فعالیت در این حوزه مانند حل کردن جدول کلمات و یا ساختن یک پازل هزار تکه چالش ها و پیچیدگی های بسیاری را در دل خود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید