اعتبار سنجی شرکت های مبداء واردات

متقاضیان واردات کالا در اغلب موارد در مورد 2 موضوع نگرانی  دارند و سوآلاتی مطرح میکنند

موضوع اول  اعتبار شرکت تامین کننده ی محصول است

موضوع دوم اطمینان از کیفیت محصولات خریداری شده

نگرانی بابت کلاهبردار نبودن شرکت فروشنده و همچنین تطابق کیفیت محصول خریداری شده با خصوصیات مطرح شده از طرف خریدار کالا همواره وجود داشته و موضوعاتی چالش برانگیز در امر واردات محسوب میشود.

پاسخ به این سوال که آیا وب سایت و مشخصات شرکتی که از آن خرید می کنید معتبر است یا خیر مساله ایی مهم است مخصوصا وقتی بدانیم  پلتفرم هایی مانند علی بابا (ALI BABA) یا MADE IN CHINA  تمامی فروشندگان خود را تضمین اعتباری نمی کنند.

این مشکل وقتی جدی تر می شود که خریدار بخاطر دوری از شرکت های فروشنده که میتوانند در چین،یک کشور اروپایی و یا هر کشوری در گوشه و کنار زمین باشند امکان بازرسی حضوری از آنها را برای خود ممکن نمی بینند و از طرفی فروشندگان خارجی بدلایل مختلف مانند مباحث مربوط به تحریم های مالی ترجیح میدهند که معاملات خود را به صورت نقدی انجام بدهند.

از طرفی خریدار نیز برای پرداخت وجه به ازای اسناد کالایی که هنوز حمل نشده است نیاز به پشتوانه ی اعتباری مناسب برای کاهش ریسک خود دارد.

یکی از بهترین راه ها برای به حداقل رساندن ریسک خرید ارتباط با مشاور خبره در زمینه خرید خارجی است.

ما در مدیریت صادرات وندورادو با استفاده از تخصص کارشناسان خبره و با تجربه ی خود، مجموعه ایی از خدمات اعتبار سنجی، شامل: استخراج اطلاعات شرکت فروشنده، تجزیه و تحلیل اطلاعات، ارتباط با مراجع بین المللی جهت سنجش اعتبار شرکت ها و خدمات بازرسی از مبداء را به مشتریان محترم خود ارائه میکنیم.

 در مورد بررسی اعتبار سنجی شرکت های خارجی روش ها ی گوناگونی وجود دارد که هرکدام میتواند متناسب با مبداء های وارداتی خاصی باشد و همینطور میزانی از ریسک را برای خریدار در پی داشته باشد.

در اولین قدم از سنجش اعتبار شرکت فروشنده، خریدار باید به نوع و میزان روابط تجاری و سیاسی کشور مبداء و کشور مقصد توجه نماید. چرا که ممکن است روابط تجاری کشور مبداء با کشور خریدار سرد باشد و در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشد و یا حتی ارتباط تجاری و یا سیاسی بین دو کشور قطع باشد که خریدار باید به این موضوع و ریسک های بوجود آمده به این سبب توجه کافی داشته باشد.

همچنین در ادامه میتوان برای سنجش اعتبار شرکت فروشنده مراحل کلی زیر را در نظر گرفت که به عنوان بخشی از پکیج خدمات واردات کالا توسط شرکت مدیریت صادرات وندورادو به مشتریان ارائه میگردد.

  • مرحله نخست: استفاده از موسسات اعتبار سنجی معتبر محلی یا بین المللی مراکز اعتبارسنجی (Credit bureaus) که شامل سازمان هایی هستند که اطلاعات اعتباری را جمع آوری کرده و آن را در قالب های مختلف نظیر امتیاز اعتباری (Credit score) و گزارش اعتباری (Credit report) در اختیار بانک ها ، موسسات مالی و اعتباری و کسب و کارها قرار می دهند. مراکز اعتبارسنجی بسیاری در دنیا فعال هستند که در میان آنها سه شرکت Experian ، Equifax و TransUnion شرکت های پیشرو در این حوزه محسوب میشوند.

  • درخواست اطلاعات بانکی از طریق بانک‌ها به منظور آگاهی از شرایط مالی، سابقه کار، گردش مالی Turnover شرکت.

  • تهیه بروشور از فعالیت‌های شرکت و ارائه منظم  گزارشات مالی سالانه(Annual report)

  • افزون بر این از طریق اتاق‌های مشترک و یا بخش بازرگانی سفارتخانه‌ها می‌توان به بخشی از اطلاعات هویتی شرکت‌ها دسترسی پیدا کرد و همچنین درخواست گواهی بازرسی از مبداء میتواند به کاهش ریسک خرید و افزایش اطمینان خریدار محصول کمک بسیار زیادی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید