خدمات صادرات وندورادو

امکان سنجی

امروزه، تجارت بین الملل به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه و رشد اقتصادی کشورها از طریق افزایش فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری محسوب میشود. پیوستن به زنجیره ارزش جهانی و توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه زمینه بهبود رقابت پذیری را در این کشورها فراهم میکند و افزایش ارزش افزوده محصولات، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ایجاد فرصتهای شغلی را به همراه خواهد داشت.

امروزه درك ساختار و تحولات بازارهاي بین المللی براي بنگاه هاي اقتصادي امري ضروري تلقی می گردد. همچنانکه بنگاه ها بازار جهانی را به منظور جستجوي فرصت هایی براي تنوع بخشیدن به محصولات و بازارهاي خود بررسی میکنند، با چالش هاي زیر مواجه می گردند:

  • ساختار بازار جهانی براي یک محصول چیست؟
  • در حال حاضر کشور من با چه کشورهایی تجارت می کند ؟
  • فرصت ها براي تنوع بخشی به بازار کجا هستند؟
  • موانع تعرفه اي در یک بازار خاص کدامند؟
  • کدام کشورها در یک بازار خاص و در سطح جهانی رقابت می کنند ؟

بازار یابی بین المللی

بازار هدف (به انگلیسی: Target Market) درباره جذب مشتریانی است که آنچه می فروشید را، خواهند خرید. البته در این رابطه مواردی بیشتر از آنچه گفته شد وجود دارد. پیش از تمام این موارد، نیاز خواهید داشت تا بدانید دقیقا چه کسانی محصولات شما را خریداری می کنند و اینکه دقیقا چگونه به آن ها دسترسی پیدا کنید. البته به دست آوردن چنین دانش و اطلاعاتی نیازمند انجام یک سری تحقیقات و برنامه ریزی های مبتنی بر هدف است

تعیین بازار هدف صادراتی، از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی وبا هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرامرزی ممکن می‌شود. این نوع پژوهش، صحت وجود فرصت‌ها را در هر بازار مشخص می‌کند و امکان آشنا شدن با ویژگی‌های آن بازار را فراهم می‌آورد. علاوه بر آن، با بهره‌گیری از نتایج تحقیقات بازار، درک درستی از نحوه ایجاد یک بازار جدید ایجاد خواهد شد و نیازهای مشتریان بالقوه و عوامل موثر بر تصمیم آنها در خرید محصولات یا خدمات در بازار مذکور، تعیین می‌شود.

یادمان نرود که در سراسر گیتی در حدود 200 کشور وجود دارد که امکان ارائه خدمات یا فروش کالا به همه آنها با حفظ کیفیت مطلوب، مقدور نخواهد بود و از این رو، انتخاب درست کشورهای هدف برای صادرات، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

تعیین بازار هدف صادراتی، از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی وبا هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرامرزی ممکن می‌شود.

تحقیقات بازارهای بین المللی

قدرت در دست خریداران است، خریداران با احساس خود خرید میکنند، برندینگ و بازار یابی احساس مشتری نسبت به محصول را شکل میدهد و تحقیقات بازار چارچوب برندینگ را خواهد ساخت.
بازاریابی محصولات به طور منظم توسط شرکت هایی که به بازارهای محلی اشراف کامل دارند انجام می شود. اما در طول زمان ،فروشندگان و شرکت ها دریافتند که میتوانند محدود به مرزهای ملی خود نباشند و حيطه رقابت آن‌ها بازار داخلي نبوده بلكه بازار جهاني هستند و شرایط برای ورود به بازار های بین المللی باز می باشد. با افزایش روزافزون خواسته ها، انتخاب ها، ترجیحات و سلیقه های مشتریان، اقتصاد در حال گسترش  و بازاریابی رقابتی تر می باشد. و كشورهايي كه هرگز نمي‌توانستند نقش اصلي در تجارت جهاني داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادي تبديل شدند.

بازاریابی جهانی را می توان به عنوان “بازاریابی در سطح جهانی ، در کشورهای مختلف ، ایجاد تطابق یا استفاده از مزایای تجاری تفاوتهای کالا های عرضه شده ، شباهت ها و فرصتهای جهانی برای دستیابی به اهداف جهانی” تعریف کرد. اساساً ، هنگامی که یک شرکت محصولات خود را را به بازار جهانی می فروشد ، به عنوان بازاریابی جهانی شناخته می شود.

در حال حاضر با گسترش اینترنت ، حتی سازمان های کوچک نیز می توانند در مدت زمان کم و سرمایه گذاری اندک به مخاطبان جهانی برسند. قبل از راه‌اندازی کسب و کارهای متفاوت ، ورود به بازار هدف و افزایش تولیدات به مسائل متفاوتی باید توجه داشت.

برندینگ

در دنیای امروزی تفاوت و تمایزی بین کالاها نیست.

در این دنیا به چیزی فراتر از کالا نیاز داریم، امروزه مردم با احساس و حس وفاداری خود خرید میکنند.تفکر راه اندازی یک مجموعه بدون تفکر راه اندازی برندینگ محکوم به شکست است.

برندینگ به ظور خلاصه به مفهوم فرایند ایجاد ادراک های مثبت در ذهن مشتری از طریق عرضه و پیاده سازی مستمر و پیوسته ی چشم انداز برند است.به عبارت دیگر برند سازی عبارت است از فرایند نزدیک کردن تصویر برند در ذهن مشتری با آنچه که شرکت خواهان آن است.

شما به عنوان کسیکه مدیریت کسب و کار خود را به عهده دارید اطلاعات زیادی در رابطه با حوزه ای که در آن فعالیت میکنید دارید. اما احتمالا تعریف دقیقی از برند و برندینگ ندانید. البته غیر ممکن است که به کرات این کلمات را نشنیده باشید و یک درک کلی از آن ها در ذهنتان شکل نگرفته باشد،اما پیاده سازی صحیح سیاست های برندینگ بدون درک دقیق چنین مفاهیمی دور از ذهن به نظر میرسد. در شرایط پر رقابت امروز اینکه کسب و کارها تصور کنند با دید سنتی و بدون داشتن یک استراتژی دقیق می توانند سرپا بمانند و سهم خود را در بازار، حفظ کنند یک دیدگاه کاملا اشتباه است

برند یک نام نشان یا مولفه متمایز کننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک میکند.

محاسبه هزینه های صادرات

محاسبه ی هزینه های صادرات محصول یکی از نکات بسیار مهم و تا حدودی پیچیده در روند صادرات کالا و خدمات محسوب می شود. مهمترین دلیل پیچیدگی محاسبه ی هزینه های صادرات محصول را میتوان به این دلیل دانست که هزینه های صادرات از فرمول ثابتی پیروی نمیکند و براساس نوع محصول، کشور مورد هدف،قانون های دولتی وضع شده ، شرایط موجود در بازار هدف و گواهی ها برای ورود به هر کشور متغیر است ولی میتوان به شکل کلی مهمترین موارد موثر در هزینه های صادراتی را شامل مواردی دانست که هر کدام به میزانی پرداخت هزینه را در بر دارند.
برای محاسبه ی کامل و دقیق هزینه های صادرات محصول باید عوامل متفاوت هزینه ساز را مد نظر داشت و مورد بررسی قرار داد، چرا که محاسبه ی صحیح و دقیق هزینه ها در قیمت گذاری محصول بسیار موثر خواهد بود.
مهمترین حوزه ی مولد هزینه در امر صادرات شامل هزینه های مرتبط به فرایند صادرات، هزینه های تحقیقات بازار، امکان سنجی و بازار یابی ، هزینه های اصلاح محصول و هزینه های مرتبط به متغیر های اقتصادی است که در ادامه به اختصار به این موارد می پردازیم.

هزینه های مرتبط با فرایند صادرات:
داشتن آگاهی نسبت به مراحل انجام صادرات برای براورد هزینه ی صادرات و در نهایت قیمت گذاری درست محصول صادراتی بسیار ضروری و مهم است.

ترخیص کالا از کلیه گمرکات

یکی از مراحل مهمی که در فرایند صادرات و واردات حائز اهمیت است ترخیص کالا می باشد. در ترخیص کالا تجربه و اطلاعات از مراحل ترخیص کالا نقش مهمی دارد. یک ترخیص کار حرفه ای باید از قوانین ترخیص گمرکی کشور اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند در کمترین زمان، کالای مورد نظر را ترخیص کند. لازم به ذکر است که در هر کشوری قوانین ترخیص کالا متفاوت است و آشنایی با گام های ترخیص کالا نیازمند تجربه است.  بد نیست بدانید مهمترین و اصلی ترین اسناد و مدارک در حوزه ی ترخیص کالا و امور گمرکی در ایران شامل موارد زیر می باشد.

  1. اظهارنامه واردات تنظیم شده
  2. کارت بازرگانی
  3. قبض انبار
  4. بارنامه
  5. گواهی مبدأ
  6. فاکتور

نقل و انتقالات مالی

نقل‌وانتقالات مالی یکی از رکن های اصلی تجارت می باشد.

در دهه اخیر تحریم های مالی شدیدی علیه ایران از طرف ایالات متحده آمریکا و برخی از دولت های غربی صورت گرفته است و به تبع از نظر اقتصادی و بازرگانی تبادلات بین المللی با کشور ایران را بسیار محدود کرده از طرف دیگر ، سیستم های مالی در ایران با توجه به سیاست های اقتصادی و مالی فعلی در کشور ، برای انتقال پول از اقصی نقاط جهان به ایران با مشکلات و موانعی روبرو خواهد کرد .همچنین در صادرات و واردات کالا شما نیاز دارید تا در قبال تحویل یک محموله از کالا یا محصول، ارز حاصل از فروش آن را از خریدار دریافت کنید یا پول را به حساب فروشنده واریز نمایید.

نقل و انتقالات مالی در شرکت مدیریت صادرات وندورادو  بدون محدودیت و در تمام دنیا قابل انجام است. این پروژه ها می تواند بسیار کوچک باشد نظیر انتقال پول یک خانواده برای فرزندشان در خارج از کشور یا بالعکس. همچنین پروژه ها می تواند انجام امور مالی شرکت های بزرگ در سطوح بین المللی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید